Sunday, May 30, 2010

PERJUANGAN BELUM SELESAI

Salam kepada pembaca ku..salam satu malaysia.. wats up with the topic?..sgt2 malu..so yesterday..aku pergi utk kogres usahawan bumiputera..di pwtc..aku dtg pun atas rasa tanggungjawab aku utk tahu dan ambil tahu..supaya dpt disampaikan kepada mereka yg tidak tahu..dihadiri oleh P.M kita..Y.B DATO'SERI MOHD NAJIB TUN RAZAK..Aku duduk bersama rakan2 GPMS UiTm s.alam..agak terdetik pelbagai wacana minda ttg ape yg dibicrakan dan diutarakan..

seperti DATO IBRAHIM ALI yg juga president..apa yg boleh disimpulkan..melayu sbnr nyer sudah lupa akan diri sendiri..xsdr akan penindasan hak2 melayu..hak mereka sendiri..remaja xambil ikhtibar dr pejuangan dahulu..xramai yg mahu bangkit berfikir..hanya mahu diberi dan menerima tanpa bantah.. aku kesal.. kerana aku dtg ke pwtc menaiki train..aku paham situasi remaja..kerana aku juga adalah remaja.. tp pernahkah kita terdetik..jika satu hari nanti bumi/tanah air kita ini diambil alih tompok kuasanya?nauzubillah..aku hanya dpt melihat..dan membuat perubahan dlm bidang kuasa aku..menukar persepsi remaja2 melayu..

smlm juga ku berfikir..dapatkah aku melonjak ke satu arah yg laen utk meniggikax darjat pengetahuan bangsa.. AKU MASIH CETEK DLM PENGETAHUAN Aku sedih,menitiskan air mata..kerana aku takut aku xdpt melakukan yg terbaek utk AGAMA BANGSA DAN TANAH AIR KU!

No comments:

Post a Comment